Zpět na úvodní stránku
ODS a volby do EP
Kampaň v médiích Kampaň v médiích
Sociální demagogové

Sociální demagogové

vyšlo: Nedělní svět, 30. 5. 2004

Kampaň před eurovolbami nabírá obrátky a politici předvádějí voličům nevídané divadlo. Z webových stránek KDU-ČSL(!) svádí občany "dvounohé dvacítky" nabízející za hlas večeři a unionisté vstoupili do soutěže o největší politickou absurditu roku otevřením internetového obchodu se stranickými suvenýry.

ODS není ani zdaleka tak odvážná jako lidovci a už vůbec ne tak naivní jako unionisté. Za nejlepší eurovtip tak lidé nanejvýš vyhrají večeři s lídrem kandidátky Janem Zahradilem.

Předvolební masáž ČSSD je oproti tomu řekněme konzervativní. Nejsilnější vládní strana sází na to, co umí nejlíp a co se jí už stokrát osvědčilo. Voliče jednoduše korumpuje. Ze Strakovy akademie tak náhodou zrovna před volbami prší jeden mimořádný příspěvek za druhým. Důchodci si jednorázově přilepší o 1000 korun, rodiče dostanou 2000 korun na dítě. Suma sumárum osm miliard korun.

Nic nevadí, že vláda peníze na tyto úplatky nemá. Ministr financí Sobotka zalepí další díru ve vládním Titaniku penězi na krytí ztráty České konsolidační agentury a jede se dál. Ministr práce a sociálních věcí Škromach se pro jistotu ještě zaručí vlastní hlavou za zvýšení důchodů a rodinných dávek. To má v příštím roce státní kasu vyjít na dalších 17 miliard. "Průzkumy nechme plavat, výsledek uvidím" říká předseda vlády Špidla.

Úplatky přece zavazují. Ti, kdo uplaceni nebyli, se mohou utěšovat tím, že to všechno vyšlo relativně levně. Ještě před volbami v roce 2002 ČSSD slibovala 50 tisíc korun za každého novorozence a 90 tisíc na nové auto. Taková rána by dnes děravý vládní Titanic poslala ke dnu.

Milan Palán

| zpět | tisk |

 
Copyright © ODS 2004 | webmaster | kontakt