Zpět na úvodní stránku
ODS a volby do EP
Kampaň v médiích Kampaň v médiích
Politici v televizi spustí své

Politici v televizi spustí své "večerníčky"

vyšlo: Mladá fronta Dnes, 22. 5. 2004

Česká televize pro každou stranu vyčlení prostor 28 minut. Zdůrazní, že za spoty nenese odpovědnost. Volební kampaň v televizi tentokrát nebude jen sbírkou " suchých" politických slibů z úst jednotlivých stranických lídrů. Divákům se totiž bude servírovat také animovaná zábava.

Praha - Doby, kdy se politici před volbami snažili přitáhnout přízeň televizních diváků a zároveň potenciálních voličů jen předčítáním jednotlivých bodů stranického programu, jsou pryč. Až příští týden usednou před obrazovky ČT 1 zájemci o předvolební spoty stran, uvidí kreslené postavičky lidovců či animovanou počítačovou hru, kterou se snaží ODS připoutat pozornost ke svým internetovým stránkám. Nesmí to být nuda Občanští demokraté zdůvodňují, proč divákům představí kreslenou soutěž, v níž se jednotliví lídři snaží s pomocí tyče vyskočit do evropského křesla, tím, že chtějí více oslovit i mladší voliče. " Kampaň v televizi nesmí být nuda, jinak se na to nikdo dívat nebude," vysvětluje Jiří Sezemský z tiskového oddělení ODS.

Jednotícím tématem lidovecké kampaně je koláč, který společně v kresleném komiksu pečou politici z vedení KDU- ČSL a osobnosti z čela kandidátky. "Animovaný příběh jsme zvolili, protože věříme, že se odlišíme od jiných stran," řekl mluvčí lidovců Ondřej Jakob. Na zábavu v televizním spotu sází i Nezávislá iniciativa, jejíž lídr, bývalá pornoherečka Dolly Buster, dojí, krmí prasata či s vidlemi v rukou voličům vzkazuje: "Je načase vykydat starý hnůj." ČSSD i komunisté zatím své spoty tají. Mluvčí KSČM Věra Žežulková však včera uvedla, že se spot natáčel například na pražské Letné při prvomájové manifestaci.

Televize za spoty neručí. Mluvčí České televize Martin Krafl včera zdůraznil, že televize dá jasně najevo, že za obsah spotů nenese žádnou odpovědnost. " Bude to jasně zdůrazněno před i po vysílání spotů a během nich nebude na obrazovce logo televize," uvedl Krafl. Spoty stran v délce 60 a 120 vteřin bude Česká televize vysílat s výjimkou neděle od 26. května do 8. června. Na každou kandidující stranu přitom připadá celkem 28 minut vysílacího času.

Přesné časy pro jednotlivé strany a koalice, které se o hlavy voličů utkají 11. a 12. června, vylosuje televize zítra. Minutové spoty bude vysílat i Český rozhlas. Volební agitace se objeví na prvních třech programech veřejnoprávního rádia.

Strany v televizi

-spoty bude ČT 1 vysílat ve všedních dnech od 26. května do 8. června vždy od 16.05 do 17.15 hodin;

-v sobotu 29. května a v sobotu 5. června od 13 do 14.10 hodin;

-v neděli se spoty vysílat nebudou.

JOSEF KOPECKÝ

| zpět | tisk |

 
Copyright © ODS 2004 | webmaster | kontakt