Zpět na úvodní stránku
ODS a volby do EP
Kampaň v médiích Kampaň v médiích
Stomilionová kampaň

Stomilionová kampaň

vyšlo: Strategie, 17.05.2004

Do boje o křesla v Evropském parlamentu investovaly nejvíce ODS a ČSSD

Reklamní experti obvykle mají v případě kampaní politických stran jasno. Nestojí za mnoho a málokdo se prací pro partaj chlubí. Dáno je to možná tím, že politici již ze své podstaty rádi zastanou i práci kreativců. A podle toho to často vypadá i nyní - při volbách do Evropského parlamentu.

Ředitel asociace komunikačních agentur Jiří Mikeš: "Kampaně nejsou zatím moc viditelné, čitelné a přesvědčivé, až na výjimky jim chybí nápad, originalita, překvapení, natož vtip, nadsázka a humor. Předvolební hesla se moc neliší, chybí v nich silné téma nebo nápaditý slogan." Politoložka Vladimíra Dvořáková z pražské Vysoké školy ekonomické: "Předvolební plakáty a hesla jsou až na výjimky nicneříkající. Strany nenabízejí evropská témata. Počítají s tím, že evropské volby budou odrazem vnitropolitické situace."

Favorit (ODS) sází na internet

ODS je řazena k euroskeptikům a má zatím největší preferenci voličů. Do volební kampaně hodlá investovat 30 milionů korun a vede ji pod heslem Modrá šance pro Evropu. "Modrá šance je zavedená marketingová značka, pod níž už rok představujeme alternativy vůči vládní politice. Další slogan - Stejná šance pro všechny! - vychází z přesvědčení politiků ODS, že vstup do EU je pro ČR velkou příležitostí, o jejíž naplnění je ale nutné bojovat," vysvětluje mluvčí ODS Petr Husák. V kampani ODS spoléhá hlavně na specializované internetové volební stránky (eu.ods.cz), které cílí na mladé nerozhodnuté voliče. Kromě informačních materiálů, kde studovat a kde si najít práci v EU, si na nich lze zahrát i žertovnou počítačovou hru Skákej, Zahradile, a pomocí myši proklikat některého ze čtyř politiků nejsilnějších parlamentních stran na stoličku EP. Zároveň probíhá soutěž o nejlepší vtip o EU. Odměnou může být večeře s lídrem ODS Janem Zahradilem. ODS kampaň tvoří a produkuje ve spolupráci s nezávislými externími analytiky, grafiky, fotografy a specialisty z reklamy. Nejmenuje je. Počítá s tisícovkou billboardů, mailingem do schránek, TV a rozhlasovými spoty, ale i volebními mítinky, letáky, brožurami a dalšími standardními prostředky.
(část článku, která se týká ODS)

Vlaďka Všetečková, Daniel Tácha

| zpět | tisk |

 
Copyright © ODS 2004 | webmaster | kontakt