Zpět na úvodní stránku
ODS a volby do EP
Jadrný blog Jadrný blog
Měsíc do voleb: billboardy, spoty, skleróza...

Měsíc do voleb: billboardy, spoty, skleróza...

10. 5. 2004 | rubrika: Jadrný blog

Zítra je 11. května, což znamená, že do voleb zbývá právě měsíc. Člověk, který má na starosti volební kampaň má poslední příležitost zachránit, co opomněl, nestihl nebo nedotáhl.

Já například mám už několik dní noční můru z televizní reklamy. Proč někdo vymyslel takovou pitomost, zoufám si. Nikdo se na to nedívá, ale velká strana, jakou ODS je, si nemůže dovolit, aby v čase vyhrazeném pro její spot se na obrazovce objevila věta – Strana nedodala svůj příspěvek. Ne, že bychom nevěděli, co tam dát. Jenže to, co by se mi líbilo, je tak drahé, že vzhledem ke sledovanosti by neexistovaly zoufalejším způsobem vyhozené peníze. A to, co je levné, zase působí hloupě a triviálně. A případnému diváku těžko vysvětlíte, že jste do toho nechtěli dát desítky miliónů.

Spásná myšlenka, která nás napadla, je udělat z těch jedno a dvou minutových klipů reklamu na tento web. “Vše co jste chtěli vědět o EU a EP, ale báli jste se zeptat! – to vše a ještě mnohem více na www.eu.ods.cz!” Něco na ten způsob. Nebo je to taky pitomost?

...

Billboardy visí po republice a člověk se trápí s věčnou otázkou, jestli to je k něčemu dobré. Když si uděláte průzkum, tak vliv tohoto nosiče lidé hodnotí jako nulový, co se týče jejich rozhodování. Přitom je to daleko největší položka ve volebním rozpočtu! Paradox nad kterým stojí za to přemýšlet.

Firmy používají billboardy, když chtějí upozornit na nový výrobek nebo když jen chtějí upozornit na existenci své firmy. Je to taková ta hra na podprahové vnímaní – stojím v supermarketu u regálu a rozhoduji se, který prášek na praní koupit. Všechny vypadají úplně stejně a já šáhnu po tom, se kterým si - skoro nevědomky – asociuji televizní reklamu, nebo billboard, který mne praštil do očí na dálnici. Funguje to takhle i u politické soutěže? Lidé tvrdí, že ne, že tak jednoduší nejsou, ale není to náhodou autostylizace? Daleko více jich řekne, že na základě programu, ale kolik z nich ho nakonec čte?!

Zkrátka billboardy jsou věčný problém. Ale pokud nic, tak jedna jistota platí – když je mají ostatní strany, my musíme taky. Takže – jak se Vám líbí? Všimli jste si ho vůbec?

| zpět | tisk |

 
Copyright © ODS 2004 | webmaster | kontakt